Inwood, Fort George & Washington Heights

Al nord de Harlem, hi ha una zona de Manhattan que poca gent visita. En aquesta àrea hi ha tres barris, de nord a sud: Inwood, Fort George i Washington Heights. El carrer principal que els conecta entre ells i amb Harlem és Broadway, que arriba fins a la punta nord de Manhattan, creua el riu, i continua cap al nord, pel Bronx. Aquí no hi ha els grans gratacels plens d’oficines que podem trobar al centre i al sud de Manhattan, aquí hi ha parcs extensos, zones residencials, polígons industrials i un ambient més relaxat.

Darrer carrer de Manhattan

Actualment la majoria de la població és d’orígen dominicà, i pel carrer es senten més converses en espanyol que en anglès. El dia que hi vaig anar, em vaig trobar amb una marxa a favor d’un dels dos candidats a les eleccions de la República Dominicana, un tal Danilo Medina, d’un partit de centre. La policia ho controlava tot des de ben aprop.

A la punta nord de l’illa, el parc d’Inwood, és un dels més grans de Manhattan. A part de veure gent practicant diversos esports, fent barbacoes, picnics o simplement descansant a la gespa, també hi vaig veure un grup de gent molt peculiar ballant en rotllana i abraçant-se de tant en tant. Vaig arribar a la conclusió que havien de ser d’alguna secta.

Baixant per Broadway trobem un edifici-museu, que ens recorda el passat rural no gaire llunyà del barri.

No gaire més al sud, al parc de Fort Tryon, hi podem trobar l’atracció turística més important de la zona, i la única que aconsegueix que alguns extrangers es desplacin fins a aquestes alçades del borough. The Cloisters, una branca del Metropolitan Museum of Art (el Met) situat en un edifici amb forma d’esglèsia, està dedicat exclusivament a obres d’art religiós de l’Europa medieval.

       

Entre les obres, hi podem trobar moltes peces provinents dels pirineus catalans, com alguns sepulcres dels comptes d’Urgell o el claustre reconstruït de Sant Miquel de Cuixà.

En aquest museu, el preu de l’entrada només és suggerit. És a dir, pots entrar-hi pagant tant sols 1$ si vols, i ningú et dirà res. I si decideixes visitar-lo el mateix dia que visites el Met, la mateixa entrada et dona accés als dos recintes. És un lloc digne de veure.

       

Continuant per Broadway en direcció cap a Harlem, em vaig trobar una altra joia, el United Palace Theater. Un antic teatre/cinema, que actualment funciona majoritariament com a esglèsia, tot i que a vegades lloguen el local per a d’altres esdeveniments.

Des de fora l’edifici sobta, però quan hi vaig entrar i vaig veure’n l’interior, vaig al·lucinar! Tot i que el temple no està obert a visites turístiques, cada diumenge a les 15h cel·lebren una missa oberta a tothom. Jo vaig poder-hi entrar perquè la sort va voler que passés per allà tot just quan s’havia acabat una d’aquestes misses. Tenia pensat anar a veure’n una, per veure com són, però em vaig fer enrere quan a l’arribar a casa vaig buscar informació sobre el reverend Ike, que tot i que ja és mort, és el fundador d’aquesta esglèsia. Vaig descobrir que havia estat acusat diverses vegades de frau. Es veu que predicava que la pobresa és l’orígen de tots els mals i portava una vida plena de tota mena de luxes. Es va fer famós extenent el seu discurs excèntric per la ràdio i la televisió i va aconseguir una fortuna amb les donacions dels seus seguidors, la majoria dels quals éren de comunitats negres de barris desafavorits. Diuen que animava als fidels que atenien els seus sermons a col·laborar amb bitllets i no amb monedes quan passava el cistellet, doncs els soroll de la ‘xatarra’ el distreia del seu discurs diví. També comentava que si als rics els hi costava tant entrar al cel, els pobres encara ho tindrien més difícil, doncs no podrien sobornar a Sant Pere perquè els deixés passar.

És a dir, que és un lloc curiós de veure si estàs per la zona, però no us puc assegurar que no us intentin treure els diners en nom de Déu. Jo no vaig poder fer fotos de l’interior del teatre, però us passo aquest link on podeu fer-vos una idea del que s’hi pot veure.

Baixant una mica més al sud ja s’entra al barri de Harlem, barri famós de Nova York al qual dedicaré una entrada més endavant.

1 Comentari

Filed under Barris, Manhattan

One response to “Inwood, Fort George & Washington Heights

  1. Núria C.

    Juas, com a mínim aquest capellà demana directament la pasta, no com aquí, que necessiten la col·laboració de l’estat per sagnar-nos. I en comptes de predicar que els diners no serveixen per a res i que et conformis amb el que tens, és realista i et diu que sense pasta no podràs fer res a la vida (ni a la mort^^). M’agrada, m’agrada. Aquesta gent sí que sap (re)interpretar la Bíblia, no com els d’aquí. Si algun dia vas a una missa seva a veure si li preguntes la seva opinió sobre la homosexualitat, segur que la seva resposta no ens deixaria indiferents!

Deixa un comentari

