Buscant Pis (2/2)

Vaig arribar a Nova York el dilluns 27 de febrer per la tarda. Només arribar, vaig anar al YMCA de Flushing i em vaig conectar a internet per quedar l’endemà amb un noi per veure un pis al barri de Woodside, a Queens.

El segon dia, dimarts dia 28, em vaig llevar d’hora amb tres objectius: Trobar un adaptador per a poder endollar el meu ordinador a les preses de corrent del YMCA, aconseguir un telèfon mòbil, i fer-me un compte bancari en un banc dels EUA.

Dels meus tres objectius vaig poder complir els dos primers sense masses maldecaps, però al banc em van demanar el carnet de la universitat, que encara no tenia. Per tant, vaig haver d’eperar uns dies per a poder crear-me un compte d’estudiant al Bank of America.

Per la tarda, vaig agafar el metro i vaig dirigir-me cap a Woodside. Un cop allà em va costar una mica trobar el carrer, però tot i així hi vaig arribar molt puntual. Em va obrir la porta un noi de Miami, el Jimmy. Vam estar parlant sobre les condicions del pis, una mica sobre nosaltres i vaig veure l’habitació i el pis. El pis és vell i ple de pols, algunes coses no acaben de funcionar bé, i l’habitació venia sense mobles. D’altra banda, el pis està molt ben situat, té internet, cuina, labavo i electricitat. L’habitació és espaiosa, les normes éren coherents i el preu era dels millors que havia vist. Vaig acceptar sense pensar-m’ho gaire. El tema del pis era el que em preocupava més, i el fet de treure’m-ho de sobre ràpid em tranquilitzava molt.

I així és com vaig trobar pis. Aquí us deixo la direcció per si em voleu enviar postals o espetecs:

 69-45 44th Ave, Woodside,
NY, 11377

La façana és una de les menys boniques del carrer (millor, així no entraran a robar):

  

D’aquesta casa, nosaltres només n’ocupem el pis de dalt. A baix hi viu una parella de jubilats, que tenen un gos que lladra sempre que algú obre la porta. De les tres finestres del pis superior, les dues situades més a la dreta de la fotografia són les de la meva habitació.

Com ja he dit, la meva habitació és espaiosa, i quan vaig arribar no hi havia cap moble. Per tant, les primeres nits, fins que vaig aconseguir un matalàs, les vaig passar dormint al terra amb el sac de dormir. M’heu de creure quan us dic que pocs cops havia vist una habitació tant bruta.

Habitació primera nit

No em considero una persona amb gaires manies, i mai he tingut cap al·lèrgia. Doncs bé, va ser una de les pitjors nits que he passat aquí. El terra estava tant brut que em feia cosa treure qualsevol part del meu cos de dins del sac. L’ambient estava tant ple de pols, que em semblava que em costava respirar, i si em girava i mirava cap amunt, veia pols per tot arreu: al sostre, a les parets, al ventilador, a les persianes… em va començar a picar tot, però al cap d’una estona em vaig adormir en aquell niu de merda.

El matí següent, em vaig llevar ben d’hora i em vaig posar a netejar a fons. Ho vaig netejar absolutament tot! Mai m’havia passat tantes hores traient merda d’un lloc, i al final em feia mal l’esquena de tant ajupir-me. Les cortines i les catifes simplement les vaig plegar i les vaig col·locar dintre una bossa d’escobraries, que està ben guardada a l’armari per si mai algun valent s’atreveix a obrir-la.

Habitació neta i amb matalàs

A part de la meva habitació i la del meu company, al pis hi ha la cuina/menjador, que pràcticament només utilitzo jo,

una altra sala espaiosa que podria ser perfectament una sala d’estar o una tercera habitació, però que actualment només s’utilitza per a guardar algun trasto que l’antiga inquilina no s’ha endut. Aquest sofà, que em van oferir per si el volia comprar pel mòdic preu de 400$ (el matalàs me’n va costar 200$) i fer-lo servir de llit, està tant ple de merda com la resta de la sala i com ho estava la meva habitació. Per sort vaig dir que no el volia… ja se’l poden confitar.


I també hi ha el labavo, que té de tot però la cadena no acaba de funcionar correctament… bé, funcionar, funciona! S’empassa el que hi hagis dipositat. El que passa és que si no la pressiones d’una determinada manera a l’acabar, no deixa de sortir aigua.

I aquest és el meu pis de Woodside, pel qual pago 760$ al mes (uns 575€) amb internet, aigua, llum i gas tot inclòs.

Parlaré sobre el barri i sobre el meu company de pis en futures entrades.

Deixa un comentari

Filed under Experiències

Deixa un comentari

