Buscant Pis (1/2)

Durant aquests mesos, estaré treballant a la universitat de Stony Brook. Aquesta universitat no està situada dins de l’àrea metropolitana de la ciutat de Nova York. Cada dia he d’agafar el tren i fer un trajecte d’una hora i mitja a l’anar i dues hores al tornar per a desplaçar-me entre la ciutat i Stony Brook, la població de Long Island on està situada la universitat.

És cert que són moltes hores en tren, i que si m’hagués buscat un pis allà m’hauria estalviat molt temps i uns quants diners. També és cert que hauria pogut disfrutar una mica més de l’ambient universitari.

 Però no ho canviaria per a res del món. Viure a Nova York és tota una experiència i una oportunitat que no té tothom.
Doncs bé, alhora de buscar pis, hi va haver tres coses que vaig tenir molt en compte:
  1. La posició geogràfica del barri.Necessitava un barri per on passés el tren que va cap a Long Island, el LIRR. Això reduïa molt la cerca. Doncs ja descartava directament tot el Bronx, Staten Island, el 90% de Manhattan i moltes zones de Brooklyn i de Queens.
  2. El preu del pisos al barri.L’allotjament és molt car a Nova York, però hi ha barris més econòmics que d’altres. Pel preu vaig descartar del tot Manhattan i algunes zones de Brooklyn.
  3. La seguretat del barri.Al principi no m’hi vaig fixar gaire en això, però quan creia que ja havia trobat el barri perfecte, econòmic i ben situat, vaig buscar informació per internet i vaig descobrir que potser no era la millor opció. La seguretat va fer que descartés el barri de Jamaica, a Queens, que pel que es veu no és dels millors de la ciutat, o com a mínim així ho indiquen les altes taxes de crims comesos al barri i els diferents fils dels fòrums per on vaig buscar. Hi havia comentaris del tipus: “si és de dia i no mires a la gent a la cara no hauries de tenir cap problema”… Possiblement fóssin exagerats, però el cas és que vaig preferir no comprovar-ho. Una cosa és passejar per un lloc així i l’altra és viure-hi!

Al final, la cerca es va reduïr a buscar pis pels següents barris: Kew Gardens, Forest Hills, Woodside i Long Island City, tots ells a Queens.

Per a buscar pis, vaig utilitzar craiglist, una pàgina hi pots buscar/trobar/oferir de tot: pis, feina, parella, amistat, sexe, etc. La pàgina està molt ben organitzada, i aquí a Nova York la gent la utilitza moltíssim. Craiglist també té una secció de Barcelona, però crec que només la utilitzen americans que estan visitant o vivint a la ciutat, perquè els cops que l’he mirat l’he vist prou buida.  

Finalment vaig acabar trobant pis al barri de Woodside, barri al que dedicaré una entrada més endavant.

També publicaré alguna entrada parlant de les zones perilloses de la ciutat, no patiu…

Deixa un comentari

Filed under Experiències

Deixa un comentari

